Information

Behöver du rådgivning?

Anders Winberg på 100% Proffs

Anders hinner inte med sina hobbies

Anders Winberg på 100% Proffs

Bilar, fiske, mountainbike, radiostyrda bilar och ett nytt mc-kort. Alldeles för många hobbies för dygnets 24 timmar, men ändå tar sig Anders tid att dela lite råd och tips till Stockholms byggproffs.

Grattis till mc-kortet! 

– Tack. Ytterligare en hobby var kanske inte riktigt vad jag behövde, jag har redan för mycket som jag håller på med. Men motorcykel är inte bara bara en hobby, det är ett roligare, snabbare och billigare sätt att ta sig till jobbet på. Inga tullar, mindre bensinförbrukning och man slipper sitta i köer. 

Vad kör du för hoj?

– En Kawasaki 650, sport touring. Men jag är inte en sådan som kör som en galning, jag tycker mer om att åka omkring och se mig omkring.

Du har varit hos 100% Proffs i Rotebro sedan mars 2021. Trivs du?

– Absolut! Det är en mycket familjär stämning, både bland kollegor och med kunder. Vi känner ju ofta kunderna och har en relation till dem. Det märks att kunderna gillar det också och det gör att de kommer tillbaka. De blir sedda och vi har lite koll på vad de håller på med för projekt för tillfället.

Vad gjorde du före 100% Proffs?

– Jag har varit i Beijer-koncernen i omkring 18 år och jobbat i alla delar. Plock, natt, kassa, allt. 

Vad gillar du med 100% Proffs?

– Förutom den familjära stämningen är det faktiskt väldigt skönt att slippa amatörerna. Det går otroligt mycket snabbare för proffsen när amatörerna inte tar utrymme och tid, haha, får man säga så? Men här är det inte bilar i vägen, ingen som tar upp en halvtimme av säljarens tid. Alla har samma tänk här, alla är proffs. Ett byggproffs kommer in och *BOM* så var allt fixat och byggproffset åker vidare. Det uppskattar proffsen, för deras tid är pengar. De kan inte stå och vänta på att få hjälp när de är här, det kostar för mycket pengar.

Är det något mer som skiljer 100% Proffs från andra handlare?

– Ja, det är väldigt flexibelt här. Kom in idag så har vi lastbilen redo att köra ut redan imorgon bitti. Den servicen och engagemanget sitter i väggarna, inarbetat sedan länge. Det är kul, och vem gillar inte bra service?

Hur tror du att byggbranschen kommer utvecklas det kommande decenniet? 

– Jag tror att det blir ännu mer fokus på miljö och att det blir många nya miljökrav. Och att vi går ännu mer mot det digitala, på gott och ont. Istället för att byggproffsen kör bil till handlaren börjar man göra inköpen digitalt allt mer. På bekostnad av det personliga mötet, tyvärr.

Med din långa branscherfarenhet, har du några tips till proffsen?

– Allt handlar om planering. Det är med dålig planering som saker går åt skogen. En riktigt bra sak man kan göra är att boka ett kostnadsfritt startmöte hos oss, där vi gemensamt kan planera hur allt ska gå till. På sådana möten kan vi upptäcka att man behöver passera en skolgård och att ledsagare behövs vid varje passage, att vi behöver någon specialbil för leveranser eller att det behövs gipsvagga eller större jib. Och så kan vi säkra upp leveranser, så att grejerna verkligen finns på plats när de behövs.

Inte minst i dessa tider, då materialbrist har varit ett problem, kanske?

– Exakt. Återigen, planering. Då är det bättre att beställa i god tid och ta del av vår fantastiska tjänst mellanlagring, som vi inte ens tar extra betalt för. Då finns grejerna på plats hos oss, i torr inomhusmiljö, och man kan hämta eller få utkört när det är dags. Det är också en supertjänst om man till exempel ska renovera tolv lägenheter, då kan man mellanlagra köken kostnadsfritt hos oss tills de behövs, till exempel. Det är inte alltid det finns plats att ställa saker på på bygget, och det är ju sällan jättebra att ha det stående på gatan.

Tack, många bra tips. Avslutningsvis, vad har du för ess i rockärmen? 

– Hmm…jag skulle säga att jag är en problemlösare som tänker utanför ramarna. Här gäller det att snabbt få byggproffset att rulla vidare, att spara deras tid och minimera deras bekymmer. Så att vara en problemlösare är väldigt bra här.

Har du något bra exempel? 

– Oj…det kan vara vad som helst. Jag har till exempel stått och och byggt om hatthyllor och garderober för att bredd och djup ska passa den stressade kunden. Vips så var problemet löst. 

Underbart! Tack för pratstunden, Anders! 

– Tack själv!

 

Ställ en fråga till Anders på 08-510 050 56 eller maila på anders.winberg@100procentproffs.se. Knyt gärna kontakt med Anders på LinkedIn, klicka här